Tags

,

Ieri am facut o mica excursie prin orasul natal, in vizita pe la rude. Mamei ii face bine sa isi mai vada fratii, iar eu mai depan amintiri cu verisorii alaturi de care am copilarit. Fiind ziua unei verisoare am fost invitati la un gratar, un peste, o mamaliga, mujdei, toate cele obisnuite. Masa mare intinsa in curte, lunga, rude de toate varstele, se rade, se vorbeste, se povesteste. Discutia aluneca in mod inevitabil spre politica. O matusa vorbeste foarte convinsa despre candidatii la postul de presedinte. Cum ca nu-i place de Johannis, ca nu e ortodox, nu e bun de presedinte. Am invatat recent ca a te contrazice cu unele persoane este daunator, va enervati reciproc si nu reusesti sa convingi. Am pus 2-3 intrebari pe fir logic matusii, despre ce si cum. Cum argumente efective nu exista, subiectul s-a stins. Nevoind sa deturnam spiritul sarbatoresc al mesei am renuntat la subiect si ne-am intors la glume si poante. Cand a avut ocazia unei discutii intre 4 ochi cu o nepoata de-a matusii mi-a spus pe scurt motivul : le-a zis preotul la biserica de faptul ca Johannis nefiind ortodox, daca iese presedinte o sa inchida toate bisericile. Brusc strangerea de mana din poza de mai jos a capatat o alta semnificatie pentru mine.07-31-Bucureti-OUG

Acesta este modelul de subjugare a maselor ortodoxe si pravoslavnice prin frica folosite de vecinii nostri de mai de la est pentru ca dictatorul presedintele Putin sa poata sa apere Maica Rusie de catre invazia celor care nu sunt puri si rusi adevarati. Domnul Putin a invatat bine manipularea maselor prin minciuni si frica, de la mareata institutie KGB. Contrar a ceea ce declara, Putin nu are nici suflet, nici credinta in vreun zeu ceresc, si e chiar mandru de asta.

Mai la vest un pic, la noi, un stat crestin-ortodox si ceva mai putin pravoslavnic, e un pupil crescut in acelasi spirit sanatos nomenclaturist insetat de putere. Domnul Iliescu l-a educat si promovat pe domnul Nastase, iar domnul Nastase l-a promovat pe romanul adevarat si crestin ortodox domnul Ponta. Ca un bun crestin ortodox care se are bine cu preotii a inteles perfect cum BOR a fost folosita de-a lungul istoriei ca aparat manipulator si pe alocuri represiv asupra turmelor de credinciosi cu educatie mai precara. Ca doar nu exista nici o porunca printre cele 10 care sa spuna clar ca “sa nu minti”. Cea mai apropiata e sa nu marturisesti stramb, dar ce, e martor la vreun proces sa se aplice? Tare de nadejde parintele constitutiei nenea Iorgovan, ca de la el am invatat cu totii chestii d’astea, fie-i tarana usoara!

Biserica Ortodoxa Romana se comporta cateodata mai abitir decat un partid politic. Ba mai mult, ca un stat mafiot intr-un stat din UE in care democratia paseste sovaielnic. Pentru cine nu stie, preotii sunt functionari ai statului, primesc salariu de la bugetul statului. Este un pact incheiat mai de mult, eu statul nu-ti dau inapoi tie proprietatile confiscate de-a lungul timpului, ca e prea complicat, in schimb iti asigur o sursa de venituri de la buget pentru membrii clanului tau, te scutesc de taxe si impozite, si inchid bine ochii sau ma uit in alta parte cand mai calcati stramb. Ca doar deh, stim cum e, daca tu interpretezi legile Domnului in favoarea mea, pot face si eu la fel cu cele ale omului, o mana doar spala pe alta fara probleme, nu? Ca in orice organizatie sociala de orice fel, sunt si oameni de buna credinta, in acest caz ortodoxa, care slujesc cu sufletul curat chemarea de preot si doctor de suflete. Pentru acestia am tot respectul, i-am intalnit (rar, e adevarat) si i-am apreciat si respectat dintotdeauna. Sunt in minoritate, din pacate, caci meseria de preot este foarte banoasa, si atrage tot felul de arivisti “cu luare de mana” de la batranicile sarace pentru a-si intretine vila si masina.

Asa ca incepand de astazi, sunt in campanie electorala. Pe toti cei pe care ii cunosc si intalnesc voi incerca sa ii conving sa voteze unul dintre candidatii la postul de presedinte care sunt de bun simt, momentan pe lista mea sunt “comunista” procuroare nemiloasa Monica Macovei, arza-o-ar-legea si “ereticul” luteran Klaus Johannis, ptiu-uciga-l-crucea.

