Tags

,

Klaus Johannis nu are copii biologici. Explicatia este simpla, ii apartine, in stilul caracteristic : am vrut dar nu s-a putut. Ca om care a trecut prin doua incercari mari pe aceasta tema impreuna cu sotia stiu ce se poate ascunde in spatele acestei explicatii simple. De ce putere extraordinara ai nevoie sa iti iei partenerul de mana si sa ramaneti impreuna dupa astfel de incercari. Sa nu dai vina pe celalalt pentru ceea ce se intampla sau nu se intampla. Prin prisma experientei prin care am trecut pot spune ca am aflat ca domnul Klaus Johannis are copii.

Domnul Johannis a adoptat in sufletul sau pe toti copiii carora le-a fost profesor incepand din momentul in care a aflat ca dumnealui si sotia sa nu pot avea copii. Incepand din data de 18 iunie 2000 domnul Johannis a adoptat intregul oras Sibiu, 150 000 de cetateni. Singurul loc unde m-am simtit la mine in tara la fel de bine ca pe stradutele din orasele medievale alsaciene a fost centrul vechi al Sibiului. Acest lucru i se datoreaza. Acum domnul Johannis incearca sa adopte pentru urmatorii 10 ani 20 de milioane de cetateni ai Romaniei.

Sa intru un pic in detalii despre cum functioneaza aceasta adoptie de suflet, prin prisma experientei mele de parinte biologic ratat. O fac in locul dumnealui pentru ca nu le prea are cu vorba, ci mai mult cu fapta. Eu sunt mai gargaragiu de fel, asa ca o sa fac ceea ce ma pricep mai bine. Cand treci printr-o trauma emotionala de acest fel ceva se intampla, e ca o rana adanca in adancul fiintei tale, definitia persoanei tale se schimba drastic. Rana nu se cicatrizeaza niciodata, ci doar se inchide mai mult sau mai putin, si sangereaza cand te astepti mai putin. Decizia felului cum tratezi problema iti apartine, si provine din valorile tale interne. Te poti transforma din victima in calau, facandu-i si pe altii sa sufere ca si tine. Sau poti alege sa eviti si sa vindeci suferinta celor din jurul tau. Adica sa alegi intre ura si iubire. Eu am ales iubirea semenilor. In acel moment am devenit un om si un manager mai bun, pentru ca a inceput sa imi pese mult mai mult de cei din echipa mea, practic in ei vedeam intruchiparea copiilor pe care nu ii pot avea inca, pentru ca eu mai sper. Unul din scopurile care m-au tinut functional emotional in ciuda traumelor emotionale din viata personala si a stresului de la serviciu a fost cel al ajutarii celor din jur sa creasca, din orice punct de vedere se putea. Colegilor din echipa mea le impartaseam pe cat puteam din experienta mea si ma framantam intotdeauna cum sa le imbunatatesc educatia morala, tehnica, spirituala, comunicationala, si te mai miri ce-mi taia capul. Si orice progres cat de mic pe care il faceau imi punea balsam pe rana deschisa. Cum i-am explicat in gluma unei colege de serviciu, in asteptarea copiilor mei ma ocup cu repararea greselilor din educatia copiilor altora.

Am extins conceptul de copiii mei sau echipa mea la toti cei din jur. Mi-am dat seama de impactul avut asupra colegilor de serviciu in ultima zi de lucru acolo, cand practic am primit o mica “baie de multime”. Daca as fi stiut atunci ceea ce stiu acum, poate ca nu mi-as fi dat demisia, ci as fi luptat in continuare. Printre prietenii si cunoscutii mei ma comport la fel, inclusiv cu actualii colegi de serviciu. Trauma aceasta emotionala a fost ceva extraordinar de rau, dar si de bun, in acelasi timp. Acum am puterea de a trata ca si pe prieteni pe cele mai dificile persoane si inclusiv pe cei pe care inainte de asta i-as fi dusmanit crunt. Mi-e foarte usor sa vad foarte clar si adanc in ceea ce simte si gandeste o persoana dupa expresie si dialoguri foarte scurte.

Indeajuns cu vorbaria despre mine, sa-l disecam si pe domnul Johannis. Forumul Democrat German are ca si sigla electorala o inima. Domnul Johannis este un crestin protestant luteran. Luteran adica de la Martin Luther, intemeietorul curentului crestin protestant, care difera fata de cel ortodox si catolic prin tratarea aproapelui prin iubire si nu prin frica. La ortodocsi si catolici preotii ameninta pe enoriasi ca daca nu vor fi oameni mai buni vor arde in focul Gheenei langa Talpa Iadului lua-v-ar mama dracului de pacatosi de-a pururea si-n vecii vecilor amin ! Nu exagerez, o prietena foarte buna a suferit o depresie puternica dupa ce un astfel de preot ortodox neaos a facut-o cu ou si cu otet ca de ce nu vine la biserica afland ca ea vrea sa dea admiterea la faultatea de teologie. Desi a intrat la facultate din prima, nu a avut putere sa se inscrie in anul I si a stat un an acasa. Acest preot este acum seful ierarhic al acelorasi preoti ortodocsi care asmut credinciosii sa nu voteze cu Johannis. Intemeietorul curentului protestant, Martin Luther a fost un om macinat de dorinta de a avea parte de iubirea semenilor in viata. El credea in opusul dogmei ortodoxe “crede si nu cerceta”, si dorea ca si credinciosii sa inteleaga clar esenta si “de ce”-ul care sta in spatele legilor crestine, nu invatarea papagaliceasca “la fel ca maimutele” a dogmelor crestine, ca sa il citez chiar pe el. Cei care apartin de religia protestanta cred in iubirea si ajutorarea aproapelui, increderea in fortele proprii si increderea in cei de langa tine, familie, prieteni, colegi, vecini. Si mai presus de toate responsabilitate pentru propriile actiuni si consecintele lor. Toti presedintii SUA au fost protestanti de la George Washington si pana la aparitia primului presedinte catolic, Kennedy, care si el vorbea mai mult ca un protestant, 172 de ani si 34 de presedinti. Colegul meu de la coltul strazii, Ovidiu, mi-a definit foarte frumos seria de articole ajuta-ti aproapele “drept amvon de biserica protestanta”, si sunt mandru de aceasta caracterizare, desi sunt ortodox. Asa ca inteleg cum un om ca si domnul Johannis poate considera o intreaga comunitate ca si copiii sai de suflet.

Noi am avut primul presedinte pe tatuca Ion Iliescu. Tatuca Iliescu avea o singura credinta, comunismul si setea de putere. Tatuca Iliescu nu a avut copii biologici, zambea mult, si batea bine. Niciodata cu mana lui, folosea pustile teroristilor, batele minerilor si pumnii IMGB-istilor. Produs al aceleiasi scoli de manipulare a maselor prin frica si minciuna la care a absolvit si Putin si care a fost intemeiata de tata Stalin. Bunicii sau parintii unora dintre noi stiu bine povestile propagandistice cu tata Stalin. Va aduceti aminte de “ati mintit poporul cu televizorul” da? I se mai spunea si cucuveaua de la Cotroceni.

Al doilea pres…edinte a fost nea’ Emil Constantinescu, care se dadea drept mare ortodox si urmas al lui Cuza. Spre deosebire de Cuza el nu a avut coloana vertebrala, si il vedeam intotdeauna un pic adus de spate si inclinat servil in timpul tuturor receptiilor cu reprezentanti de stat straini si in atitudine. Constantinescu a avut copii biologici. Si-a terminat mandatul tot adus de spate, cu stampila tapul pe cocoasa si cu strigatul de sirena am fost prea bun, dar m-au doborat serviciile. Clasica spalare pe maini de a da vina pe altcineva pentru propriile esecuri. Un lider adevarat ar fi spus ca a gresit, ca isi asuma gresala si ca ar fi fost mai bine sa faca in alt fel. Un om mic si meschin arunca vina in carca altora.

Al treilea presedinte, si actualul in exercitiu a fost capitanu’ Traian Basescu. Desi ochii albastri si un pic oblici ii tradeaza genele de tatar, este un roman cum nu se poate mai neaos. Ortodox si el, tata de familie. Roman neaos pentru ca ii place sa traga la masea, sa se distreze, are prieteni si dusmani si si-a aranjat bine copiii. Unii spun ca si amanta, ca prea vorbeste admirativ despre rezistenta fizica a doamnei Udrea. La scolile de leadership se spune ca ai nevoie de tarie de caracter si rezistenta fizica pentru a razbate prin toate greutatile ce-ti ies in cale ca lider, despre aceasta rezistenta fizica vorbea dumnealui. Ce-l defineste cel mai bine pe dumnealui este samanta de scandal. Fara stare, certaret, s-a luat in gura cu toti si i-a asmutit pe toti impotriva celorlalti. Aceasta a fost maniera lui de a pune lucrurile in miscare, de a scoate din letargie un popor blazat. Cine seamana vant culege furtuna, asa ca desi se vad urmele trecerii dumnealui peste tot prin societate, desi multe evolutii bune ale societatii noastre i se datoreaza, este urat din rarunchi de o mare masa a populatiei. Ca presedinte a fost un tata care a spus tot timpul copiilor ca-s mai praf decat avea el exigentele, si i-a cam asmutit unii asupra celorlalti, tot un sunt prea bun pentru tara asta.

Avem ocazia sa alegem un nou presedinte, un nou “tata”. Daca va doriti un presedinte care sa creada in iubirea si ajutorarea aproapelui, increderea in fortele proprii si increderea in cei de langa tine, familie, prieteni, colegi, vecini, si mai presus de toate responsabilitate pentru propriile actiuni si consecintele lor, atunci votati pe Klaus Johannis care tace si face. Si cand vorbeste, vorbeste putin, si iata ca un sas are in plan o unire mai mare decat Marea Unire. Doresti sa ne iei drept copii de suflet pentru urmatorii 10 ani pe toti cei 20 de milioane de cetateni romani domnule Klaus Johannis? Si daca ne doresti, rogu-te, adopta-i si pe cei 3-4 milioane din stanga Prutului!

